FEEDBACK GEVEN EN ONTVANGEN
Feedback niet laten klinken als kritiek, het is minder eenvoudig dan het lijkt. Zeker als het om je collega’s of werknemers gaat. Hoe zorg je ervoor dat je rustig en duidelijk uitlegt wat je precies bedoelt? Hoe kan je vermijden dat de ander de boodschap niet correct interpreteert, of zich aangevallen voelt? En hoe kan je garanderen dat er ook echt iets verandert na je gesprek?
De training is opgebouwd rond volgende drie pijlers:
-
Een theoretisch kader dat op een interactieve manier wordt aangebracht. We werken met het DESC model en het D4 feedback model.
-
Basisvaardigheden: constructief taalgebruik, communicatieve vaardigheden en omgaan met verschillende persoonlijkheidstypes
-
Integratie- oefeningen in groep doorheen de hele training
Je krijgt:
-
Een interactieve, ½ of 1-daagse groepstraining
-
Online of op locatie
-
Een verkennend gesprek waarbij we de doelen voor deze training helder formuleren
-
Een interessante mix van tips, inzichten en oefeningen
-
Feedback van Stefanie en je mede-deelnemers tijdens de oefenmomenten
-
De grondige voorbereiding, nazorg en de uitgebreide afstemming zorgen voor een blijvend effect.
-
Een handige onepager met de belangrijkste tips. Deze zullen dienen als leidraad voor de voorbereiding op je volgende spreekmoment. Hier kan je onmiddellijk mee aan de slag vol inspiratie en energie.
Iets voor jou? Deze training is er voor iedereen die:
-
Niet goed weet hoe je iets duidelijk en tactvol bij een collega kan aanbrengen
-
Soms zwijgt om niet in een ruzie of conflict te belanden
-
Het geven van feedback blijft uitstellen
-
Kwade, geïrriteerde of emotionele reacties wil vermijden
-
Wil leren om rustig en meer zelfzeker feedback te geven
What's in it for you? Na de training:
-
Geef je positieve en constructieve feedback die moeilijk verkeerd geïnterpreteerd kan worden
-
Vermijd je emotionele of geïrriteerde reacties
-
Kan je heldere verwachtingen uitspreken en duidelijke afspraken maken
-
Is het geven en krijgen van feedback een cadeau